MoneyHub

Madala eelarvega strateegiad taskukohase reklaami eduks

väikese eelarvega turundus

Madala eelarvega reklaam: strateegiad taskukohase ja tõhusa turunduse saavutamiseks

 

Reklaam on aastakümneid olnud kaubanduse mootor. Kuid ajad on muutunud – ja koos nendega ka vajadus mõelda reklaamist uutmoodi. Uueks “kütuseks” on saanud säästlik reklaam – taskukohane, sihipärane ja keskkonnasõbralikum.

Digitaalne murrang, majanduskriisid ja muutuv tarbijakäitumine on teinud selgeks, et vanaviisi, suurte eelarvete ja laiale publikule suunatud kampaaniatega enam kaugele ei jõua. Nüüd on aeg võtta kasutusele nutikamad, väiksema kuluga ja tulemuslikumad strateegiad.

 

Kuidas ehitada edukat ja madala eelarvega reklaamikampaaniat?

 

1. Alusta sihtrühma paremast mõistmisest

Unusta üldised ja laialivalguvad sihtrühmad. Kitsenda fookus:

  • Kes on sinu ideaalne klient?
  • Milliseid probleeme ta tahab lahendada?
  • Kuidas on tema harjumused muutunud – eriti pärast pandeemiat, kui veebist ostmine on saanud normiks?

2. Fookuse teravdamine: lõpetage kõigi kõnetamine korraga.

Selle asemel keskenduge oma ideaalsele kliendile – sellele, kellel on konkreetne probleem või vajadus, mida teie toode või teenus aitab lahendada. Arvestage ka, et pärast pandeemiat veedavad paljud inimesed rohkem aega ja raha veebis – seega peab teie sõnum jõudma just sinna, kus nad on aktiivsed ja otsustusvalmis. 

 

3. Lase andmetel end juhtida

Tee teadlikke otsuseid, kasutades lihtsaid ja taskukohaseid tööriistu nagu:

  • Google Analytics
  • Sotsiaalmeedia statistika
  • Lühikesed küsitlused või tagasisidevormid

Uuri, mis tüüpi sisu kõnetab sinu publikut ja mis mitte. Andmetel põhinev reklaam on sihipärasem ja kuluefektiivsem.

 

4. Tunne oma konkurente

Kriiside ajal muutub turg tihedamaks – konkurentsi aktiivsus võib tõusta kuni 70%. Küsi endalt:

  • Mida konkurendid teevad?
  • Milles nad nõrgad on või mida nad tähelepanuta jätavad?
  • Kuidas sina saad pakkuda midagi unikaalset?

Põhistrateegia: madalad kulud, suur mõju

Peamine reegel ja põhimõte, millest tuleks lähtuda uue reklaamistrateegia väljatöötamisel väikese turuga riigis nagu Eesti, on mitte kulutada palju raha lootuses, et turg aja jooksul kasvab. See ei juhtu, ja isegi kui juhtub, on kasv väga väike.

 

Olulised põhimõtted madala eelarvega edu saavutamiseks:

  • Olge brändisõbralikud: oma rahalise olukorra tõttu usaldavad inimesed pigem odavaid, tuttavaid ja läbipaistvaid brände kui täiesti uusi tulijaid.
  • Keskenduge väärtuse pakkumisele: ärge püüdke lihtsalt midagi müüa. Keskenduge oma umbuskliku sihtrühma jaoks korraliku väärtuse pakkumisele.
  • Olge järjekindel: tavaliselt võtab brändi ja järgijate loomine aega. Olge oma pingutustes järjekindel.
  • Olge kannatlikud: ärge oodake üleöö edu. Madala eelarvega turundustegevuse tulemused ilmnevad alles aja jooksul.
  • Olge loovad: mõelge väljaspool raame ja leidke unikaalseid ja huvitavaid viise oma sihtrühma jõudmiseks. Praeguses kriisiolukorras, potentsiaalsete klientide rahaliste vahendite puudumise ja ajapiirangute tõttu peate loovuse valdkonnas tegema topelt jõupingutusi ja olema valmis loovate lahenduste hinna alandamiseks.
  • Võrgustikud ja koostöö: Kuigi see võib tunduda paradoksaalne, vastupidiselt klassikalisele põhimõttele vältida kontakte potentsiaalsete konkurentidega, võtke ühendust teiste oma valdkonna ettevõtete ja mõjutajatega. Tehke koostööd projektides ja reklaamige üksteist.
  • Rääkige lugu: Kasutage lugude jutustamist, et luua emotsionaalne side oma sihtrühmaga. Jagage oma brändi lugu, missiooni ja väärtusi.

 

Sotsiaalmeedia turundus (oluline on kaasamine):

  • Valige õiged platvormid: Ärge olge kõikjal korraga. Keskenduge platvormidele, kus teie sihtrühm on kõige aktiivsem. (nt TikTok Z-põlvkonnale, LinkedIn B2B-le. Facebook, kuigi on kasutajate arvult esikohal, on kaubanduse ja äri suhtluse valdkonnas tugevalt „languses“).
  • Autentne kaasamine: Ärge lihtsalt edastage sõnumeid. Vastake kommentaaridele, esitage küsimusi, osalege asjakohastes vestlustes ja looge suhteid oma jälgijatega.
  • Mõjutajate turundus (mikromõjutajad): Selle asemel, et taga ajada kuulsuste toetust, tehke koostööd mikromõjutajatega, kellel on teie nišis väiksem, kuid pühendunum publik. Nad on sageli palju taskukohasemad ja autentsemad.
  • Sihtrühmale suunatud sotsiaalmeedia reklaamid: Isegi väikese eelarvega saate Instagrami ja LinkedIniga sarnastel sotsiaalmeedia platvormidel väga sihtrühmale suunatud reklaame avaldada. Eksperimenteerige erinevate reklaamivormingute ja sihtrühmade valikuvõimalustega, et leida parim lahendus.

 

Kogukonna loomine (lojaalsus ja toetus):

  • Loo veebifoorum: loo oma brändi ümber kogukond, kus kliendid saavad üksteisega suhelda, küsimusi küsida ja oma kogemusi jagada. Loo oma klientidega usaldusväärne suhe – näita, et sa ei taha neile midagi pähe määrida, vaid pakkuda väärtust. Kui nad tunnevad end sinuga turvaliselt ja hinnatuna, on nad valmis ostma.
  • Osale asjakohastes veebikogukondades: saa aktiivseks liikmeks veebifoorumites, Redditi teemades või muudes oma valdkonnaga seotud kogukondades. Anna kasulikke nõuandeid ja loo suhteid.
  • Korraldage üritusi (online või offline): Korraldage töötubasid, veebinareid või kohtumisi, et suhelda oma sihtrühmaga isiklikult või virtuaalselt.

 

Avalikud suhted (tasuta reklaam):

  • Leidke kohalikud meediakanalid: Looge suhted oma piirkonna ajakirjanike ja blogijatega. Saatke neile pressiteateid uute toodete, ürituste või ettevõtte uudiste kohta.
  • HARO (Help a Reporter Out): Registreeruge HARO-sse, et saada päringuid ajakirjanikelt, kes otsivad allikaid. Vastake asjakohastele päringutele läbimõeldud ja informatiivsete vastustega.

 

Mõõtmine ja optimeerimine: pidev parendamise tsükkel

  • Jälgige tulemusi: kasutage analüütikavahendeid, et jälgida oma edusamme. Mis toimib? Mis ei toimi?
  • A/B-testimine: katsetage erinevaid pealkirju, pilte ja üleskutseid, et näha, mis toimib kõige paremini.
  • Kohandage ja arendage: kriisi ajal muutub turundusmaastik pidevalt. Olge valmis kohandama oma strateegiaid vastavalt tulemustele ja viimastele trendidele.

 

Kokkuvõttes sõltub madala eelarvega reklaami edukus järgmise kombinatsioonist:

  • Sügav arusaam madalama maksevõimega sihtrühmast
  • Tõeliselt väärtusliku sisu loomine väiksema eelarvega klientidele
  • Ehtne ja läbimõeldud kaasamine
  • Järjepidevus hoolimata piiratud eelarvest
  • Andmetel põhinev optimeerimine tavapärasest tihedamini

Ehita tugev bränd väikese eelarvega – see on täiesti võimalik!

 

Viited

  1. https://economy-finance.ec.europa.eu/economic-surveillance-eu-economies/estonia/economic-forecast-estonia_en
  2. https://www.reportlinker.com/clp/country/8480/726381
  3. https://www.socialsellinator.com/social-selling-blog/cost-effective-marketing-strategies
  4. https://www.marketingdonut.co.uk/advertising/media-advertising/11-cheap-or-free-advertising-methods
  5. https://adcash.com/

David Ogilvy. Confession of an advertising man.

Meet the expert...

Gleb Netchvolodoff, PhD

Advertising, Media and Education Specialist

Doctor of Semiotics and Communication Linkedin

0 0 hääled
Article Rating
Teavitage
guest

0 Comments
Vanim
Uusim Enim hääletatud
Inline tagasiside
Vaata kõiki kommentaare
0
Tahaksin teie mõtteid, palun kommenteerige.x
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.