MoneyHub

Võrrelge pangakontosid ja vajadusel vahetage

Võrrelge pangakontosid, sealhulgas kuutasuta pangakontosid ja soodustustega pangakontosid.

MoneyHubi eksperdid ütlevad: Igapäevaseks panganduseks arvelduskonto valimisel pole Eesti peamiste pankade vahel suurt vahet. Olemas on palju erinevaid pangakontosid, alates arvelduskontodest kuni üliõpilaskontodeni ja rakendusepõhistest kontodest kuni pakettideni. Kuid teie panga valik võib taanduda lihtsalt teie isiklikele eelistustele. See võib olla tingitud sellest, kui lihtne on internetipanga kasutamine. Või millist rakendust eelistate ja teie kogemusi klienditeenindusega. 

Panga vahetamine võib aidata teil säästa, leides paremaid pakkumisi nagu madalamad laenuintressid ja kõrgemad hoiukontode intressimäärad, aga ka täiendavaid pakkumisi ja tooteid. Kui otsite laenu või finantseeringut, ärge valige automaatselt oma arvelduskonto panka – lihtsalt sellepärast et kasutate seda iga päev. On paremaid pakkumisi, nii et vaadake ringi. 

Pange tähele, et uuringud põhinevad sularahaautomaadi teenuste mõistlikul kasutamisel ja eeldusel, et teil on konto kasutamiseks vaja deebetkaarti, kuna mõnes pangas tuleb selle eest tuleb tasuda eraldi. Hinnad põhinevad 30-aastastel täiskasvanud kasuatajal. Enamik panku pakub paremaid tingimusi, kui teie vanus on 65 või rohkem või kui olete üliõpilane. Nii et veelkord, vaadake ringi ja leidke paremad pakkumised.

ATM tasuKuumaksRahvusvaheline makseRaha tagasi
Swedbank ASTasuta1.280,160Vaata lähemalt
Coop Pank ASTasuta2.4960Vaata lähemalt
AS LHV Pank1170Vaata lähemalt
AS SEB PankVaba kuni 100020.380Vaata lähemalt
AS TBB pank110.380Vaata lähemalt
Luminor Bank ASVaba kuni 6002.8Free0Vaata lähemalt
AS Inbank2.52% Piiratud müügikohtadesVaata lähemalt
Bigbank ASAvaldamataAvaldamataAvaldamata0
Holm Bank ASAvaldamataAvaldamataAvaldamata0Vaata lähemalt

Korduma kippuvad küsimused pangakontode kohta

Kuidas me arvutame tärnide arvu oma hinnangutel?

Meie tärnihinnangud põhinevad pakutaval hinnal, meie kasutajate tagasisidel, lisatasudel, asjaajamise lihtsusel ja lisaväärtustel.

Mis on pangakonto?

Pangakonto on teatud tüüpi finantskonto, mis hoiab teie raha turvalisena ja aitab teil oma rahaasju hallata. Need annavad teile lihtsa võimaluse teha makseid (nt püsikorraldused, välisvaluutamaksed ja pangaülekanded) ning võimaldavad inimestel teile maksta (näiteks teie tööandjal). Saate ka pangakaardi, millega saate ostude eest maksta ja võtta sularahaautomaadist välja sularaha.

Ehkki võite kasutada muid variante näiteks krediitkaarte või säästukontosid, on tavaliselt teie arvelduskonto see mis võimaldab teil teha makseid või tasuda arveid, et kõik toimiks koos sujuvalt.

Kuidas võrrelda pangakontosid?

Kaaludes, millist pangakontot valida, on oluline esmalt kaaluda, milliseid funktsioone oma kontole soovite. Mõned kontod maksavad teie saldole intressi, teised aga mitte. On kontosid, mis pakuvad selliseid funktsioone nagu boonuspunktid, reisikindlustus ja 0% arvelduskrediit. Tasub otsustada, milline neist on teie jaoks kõige olulisem et hinnata, mis teie jaoks sobib ja mis mitte.

Samuti tasub kaaluda seda, kuidas konto avate ja seda haldate. Kas soovite pangakontot, mille saate Internetis avada? Või eelistate minna panga filiaali, et asju kohapeal lahendada?

Ja enne kandideerimist on väga oluline kontrollida konto sobivuse kriteeriume. Teatud pangakontode puhul on tasulised või peate nende pakutavate funktsioonide kasutamiseks maksma iga kuu teatud summa.

Mis vahe on püsimaksel ja korduval maksel?

Püsimakse on teie poolt pangale antud korraldus tasuda mingile kontole kindel summa raha kindlatel kuupäevadel. Püsikorralduse saate saata mis tahes kontole, arvele, laenumaksele või organisatsioonile. Ise seadistades on teil täielik kontroll selle üle, kui palju ja kui sageli maksed peaksid olema.

Korduvmakse (ehk pidevmakse volituse – CPA) puhul annate ettevõttele oma kaardiandmed ja nad kasutavad neid teie kaardilt regulaar- või pidevmakse seadistamiseks. Saate teada, et tegemist on korduva maksega, kui annate ettevõttele oma 16-kohalise kaardinumbri, mitte pangakonto numbri IBAN.

Tavaliselt kasutatakse neid siis, kui maksate tellimuse eest, näiteks TV voogesituse teenuse või digiajakirja eest. Nende maksetega on teil väga vähe kontrolli selle üle, kui palju või millal nad teie raha välja võtavad, ja tavaliselt ei teavitata teid enne igat makset.

Kas pangakontodega on kaasas deebetkaart?

Enamik teeb seda, kuid on voimalik teha virtuaalne deebetkaart või konto ilma kaardita. Virtuaalseid deebetkaarte ei saa füüsiliselt varastada ja petturliku kasutamise korral saab need kiiremini peatada.

Milliseid dokumente on vaja Eesti residentidele konto avamiseks?

Pangale esitatavad dokumendid:

  • Kliendi isikut tõendav dokument
    • Eesti, muu Euroopa Liidu liikmesriigi, Euroopa Majanduspiirkonna liikmesriigi või Šveitsi Konföderatsiooni kodaniku isikutunnistus (ID-kaart)
    • Eesti või välisriigi pass (reisidokument)
    • Eestis väljastatud elamisluba
    • Eestis väljastatud juhiluba
  • Volitatud isiku notariaalne volikiri ja isikut tõendav dokument juhuks, kui volitatud isik soovib kontot avada või volitatud isik suhtleb panga esindajaga kliendi nimel konto avamise teemal
  • Alaealisele konto avamisel vanema või eestkostja isikut tõendav dokument
  • Piiratud teovõimega isikule konto avamisel isikut tõendav dokument ja eestkostja kohtuotsus (soovitavalt digitaalne)
  • Kliendi küsimustik
  • Muud panga nõutud lisadokumendid
Milliseid dokumente on vaja EMP kodanike konto avamiseks?

Pangale esitatavad dokumendid:

  • Kliendi isikut tõendav dokument
  • Euroopa Liidu liikmesriigi (sh Eesti), Euroopa Majanduspiirkonna liikmesriigi või Šveitsi Konföderatsiooni kodaniku isikutunnistus (ID-kaart)
  • Välispass (reisidokument)
  • Volitatud isiku notariaalne volikiri ja isikut tõendav dokument juhuks, kui volitatud isik soovib kontot avada või volitatud isik suhtleb panga esindajaga kliendi nimel konto avamise teemal
  • Alaealise konto avamisel vanema või eestkostja isikut tõendav dokument, lapse isikut tõendav dokument ja sünnitunnistus
  • Piiratud teovõimega isikule konto avamisel eestkostja isikut tõendav dokument ja kohtuotsus
  • Kliendi CV või viide Linkedini profiilile
  • Kliendi küsimustik
  • Eestiga seotust tõendavad dokumendid:
    • rendileping või tööleping
    • kooli tunnistus
    • abielutunnistus
    • väljavõte TÖR registrist
  • Muud panga nõutud lisadokumendid
Milliseid dokumente on vaja konto avamiseks "kolmanda maailma" riikide kodanikele?

Pangale esitatavad dokumendid:

  • Kliendi isikut tõendav dokument:
    • Kliendi välispass (reisidokument)
  • Volitatud isiku notariaalne volikiri ja isikut tõendav dokument juhuks, kui volitatud isik soovib kontot avada või volitatud isik suhtleb panga esindajaga kliendi nimel konto avamise teemal
  • Alaealise konto avamisel vanema või eestkostja isikut tõendav dokument, lapse isikut tõendav dokument ja sünnitunnistus
  • Piiratud teovõimega isikule konto avamisel eestkostja isikut tõendav dokument ja kohtuotsus
  • Kliendi CV või viide Linkedini profiilile
  • Kliendi küsimustik
  • Eestiga seotust tõendavad dokumendid:
    • rendileping
    • kooli tunnistus
    • abielutunnistus
  • Muud panga nõutud lisadokumendid
0 0 hääled
Article Rating
Teavitage
guest

0 Comments
Inline tagasiside
Vaata kõiki kommentaare
0
Tahaksin teie mõtteid, palun kommenteerige.x