MoneyHub

Kas sotsiaalmeedia põhjustab meie võlgadesse sattumist?

social media influencer debt

Üüratute üürihindade, krediitkaardiarvete ja õppelaenu tõttu on paregusel noorte põlvkonnal raske säästa tulevase pensionipõlve jaoks. Meie finantskasvu ja turvalisust mõjutab aga uus oht - sotsiaalmeedia.

Kas sa oled kunagi tundnud kadedust nähes oma sõprade sotsiaalmeediakajastusi – nad lendavad kuhugi eksootilisse kohta, kannavad iga päev uusi riideid, söövad kõige kuumemates restoranides ja hotellides, näitavad oma lihaselisi/saledamaid kehasid ja elavad hämmastavalt, see näib olevat parem elu kui sinu enda oma?

Sa mõtled, kuidas, eks?

Võib-olla on nad sündinud hõbelusikaga, teenivad suurt palka või on nad hoopis soodsate pakkumiste jahimehed… Või äkki,nad lähevad sügavamale võlgadesse.

Meie sotsiaalmeediakanalid on täis pilte, mis uhkeldavad pidude, ööelu, spordi- ja muusikaürituste, reisimise, riiete, elektroonika, autode ja ehetega, mis paneb noored täiskasvanud järgi tegema ja kulutama rohkem kui nad teenivad, mis toob kaasa suurema võlakoormuse ja maksab asjade eest, mida nad ei saa endale lubada.

Need suurenenud kulutused takistavad noorte jõupingutusi, et säästa oma rahalise tuleviku jaoks ja saada oma elus kindlustunnet, nagu karjäär, maja või pensionipõlv.

Olukord muutub iga päevaga üha kriitilisemaks. Vastavalt hiljutisele Credit Karma uuringule, ligi 40% millenniumilastest kulutasid raha, mida neil ei olnud, ja võtsid veelgi rohkem võlgu, et oma sõpradega sammu pidada.

Kas see on õiglane hinnang nullindate ja Y-generatsiooni kohta? Või on vanemate põlvkondade kriitika õigustatud?

Tänapeva nooredon taibukad säästjad

See võlg, mis on põhjustatud sõpradega kaasas käimisest, võib vastata meedia poolt levitatavatele stereotüüpidele, noored on nutikad selle säästmise osas, mida nad tahavad, 71% neist kasutab finantshäkke, veebipõhiseid vahendeidja rakendusi saavutamaks oma finantseesmärke.

On märkimisväärne, et milleeniumilapsed kasutavad erinevaid kontosid, et automaatselt säästad raha konkreetseteks eesmärkideks, sealhulgas igapäevasteks kulutusteks, erireisiks või teatud laenude tagasimaksmiseks.

Need on kõik usaldusväärsed finantsharjumused.

Miks me siis tunneme survet võlgadesse sattumise suhtes?

Põhjus on lihtne:

Püüdmine jäljendada oma sõbra elustiili võib olla kulukas ja nende kogemustele vastavate kulutuste suurendamine on tingitud “FOMO kulutustest” – Fear Of Missing Out (vahelejäämise hirm). FOMO on uus termin “Jonesiga sammu pidamine”.

Noored leiavad, et on ebamugav öelda oma sõpradele “ei” kui nood soovitavad tegevusi, mida nad ei saa endale lubada.

Loomulikult on FOMO kogemus, millega me kõik oleme kokku puutunud – kui meid palutakse osaleda üritusel, isegi kui me ei saa seda endale lubada, kuid me osaleme ja kulutame oma piiratud raha ikkagi. Sellised lühiajalised kulutamisharjumused segavad noorte pikaajalist planeerimist, sest nad ei säästa piisavalt pensionipõlveks või kodu ostmiseks.

Sotsiaalmeedia negatiivne mõju

FOMO (hirm millestki ilma voi eemale jääda) ei ole kusagil rohkem levinud kui sotsiaalmeediakanalites nähtu pärast, kusjuures57% vastanuist väitis, et see on kõige olulisem mõjupõhjustades igakuiseid liigseid kulutusi.

Lisaks sellele,88% usub, et sotsiaalmeedia loob keskkonna, kus nad võrdlevad oma elu oma sõprade ja tuttavate jõukuse ja elustiiliga.

Inimesed, kes veedavad kuni üheksa tundi päevas sotsiaalmeedias, on paratamatult pommitatud piltidega, mis näitavad, kuiimeline nende sõprade elu võrreldakse nende endi omaga. Sotsiaalmeediaplatvormide kaudu veedavad kasutajad päeva jooksul aega nende saitide sirvimisega:

  • YouTube – 40 minutit
  • Facebook – 35 minutit
  • Snapchat – 25 minutit
  • Instagram – 15 minutit
  • Twitter – 1 minute

Sotsiaalmeedia domineerib inimeste elus, meeldib see neile või mitte, ning neil on võimatu pääseda nende platvormide sisust ja piltidest.

Ärge süüdistage ainult sotsiaalmeediat

Piltperfektse elustiili otsimine ei aja sotsiaalmeedia kasutajaid lihtsalt võlgadesse – see põhjustab ka kultuurilisi probleeme ühiskonnas.

Instagram, vastavalt Kuningliku Rahvatervise Seltsi poolt läbiviidud uuringule, oli kõige halvem sotsiaalmeedia rakendus vaimse tervise kasutajate jaoks. Küsitleti 1500 inimest ja tuvastati, et 14-24-aastased inimesed seostavad Instagrammi kõige tõenäolisemalt negatiivse psühholoogilise heaolu, ebapiisavuse ja ärevuse tundega;

Lisaks leiti uuringus, et need platvormid olid noorte vaimse tervise seisukohast kõige halvemad:

  • Instagram (kõige hullem)
  • Snapchat
  • Facebook
  • X
  • YouTube

“Sotsiaalmeediat on kirjeldatud kui rohkem sõltuvust tekitavat kui sigaretid ja alkohol ning see on nüüdseks noorte ellu nii juurdunud, et seda ei ole enam võimalik ignoreerida, kui räägitakse noorte vaimse tervise probleemidest,”Shirley Cramer, RSPH tegevjuht.

Seega võib väita, et sotsiaalmeedia on kerge sihtmärk, mis põhjustab madala enesehinnangu probleeme ja kujutluspildi kinnisideed. Kuid see kinnisidee eksisteeris juba enne sotsiaalmeedia olemasolu.

Vastavalt üheleAmeerika Psühholoogiaühingu uuringule, millenniumiõpilased hoolivad oma kuvandist ja rahast palju rohkem kui eelmised põlvkonnad:

45% – sündinud 1946-1964

70% – X-põlvkond (sündinud 1965-1980)

75% – Milleniumivahetusel sündinud

Sajandivahetusel sündinud on tõenäolisemalt mõjutatud piltidest teistest, kellel on nende arvates parem kuvand ja elustiil. Lisaks sellele on tõenäolisem, et nad leiavad need pildid sotsiaalmeediast, nimelt Instagramist ja Snapchatist.

Kui sotsiaalmeedia ja enesekohased pildid kombineeruvad

Instagram on näinud nn sotsiaalmeedia mõjutajate buumi, kes muudavad oma elu täiuslikuks ja kulutavad selleks tuhandeid dollareid.

26-aastane Calveiro tahtis saada Instagrami staariks. Calveiro ostis kalleid riideid ja disainerikäekotte, sõi lõunat viie tärni hotellis ja käis eksootilisel puhkusel ning kulutas selleks 10 000 dollarit.

Siiski oli üks miinus, Calveiro töötas ainult madalapalgalistel töökohtadel.

“Ma käisin ostmas … riideid, et võtta “täiuslik gramm”, ma elasin üle oma võimaluste. Ma elasin valetades ja võlg ähvardas mu pea kohal.”Lissette Calveiro, wannabe sotsiaalmeedia mõjutaja

Kui Calveiro oleks selle “ära teinud”, oleks ta võinud olla nagu mitmed teised edukad influencerid, kes võtavad ühe postituse eest reklaamijatelt ja sponsoritelt 1000+ eurot. Kuid selleks, et nõuda selliseid tasusid, peab teil olema palju liigset raha!

Uuring, mille on koostanudFashionista.com leidis, et keskmiselt on vaja kulutada üle 30 000 eurot, “et säilitada füüsilise ilu standardid, mida meie Instagramis igapäevaselt esitletakse”.

Kui teil, nagu Calveiro, ei ole sellise elustiili elamiseks eelarvet, avastate varsti, et see võib olla rahaliselt halvav, mille tulemuseks on tuhandete suurune võlg.

Calveiro veetis14 kuud 10 000 naelsterlingi suurust võlga kustutades. kasutades eelarve säästmise rakendusi, tunnistades, et ta oleks pidanud selle raha tuleviku jaoks säästma, mitte kulutama, kulutama, kulutama.

Kuidas vältida võlgadesse sattumist sotsiaalmeedia tõttu

Sa võid teha paar asja, et vältida kiusatust püüda elada oma sõprade standardite järgi. Siin on 5 nõuannet, mis aitavad teil alustada.

1. Vähendage oma sotsiaalmeedia kasutamist.

Sotsiaalmeedia tekitab sama palju sõltuvust kui sigaretid ja alkohol, nii et seda on lihtsam öelda kui teha; lisaks kasutavad paljud meist sotsiaalmeediat oma töö jaoks, nii et külm võõrutus ei ole lihtsalt valikuvõimalus. Küsige endalt, kas saate piirata kasutatavate platvormide arvu ja jääda nende juurde, mis keskenduvad vähem piltidele ja rohkem sisulistele sõprussuhetele?

2. Mõelge oma ostud läbi.

Kas see, et teie sõbrad ostavad puhkusi ja ehteid, tähendab, et te peate seda eeskuju järgima? Tõenäoliselt mitte. Küsige, kas kohv ja croissant võiksid asendada seda kallist brunchi 5-tärni hotellis, et saada täiuslik Instagrami foto kohalikus kohvikus. Lõppude lõpuks, kohvi tuleb koos paljude vahupiltidega, mida saab napsata ja avaldada internetis!

3. Jätke oma pangakaardid koju.

Enamik FOMO all kannatavaid noori teeb impulssostude puhul sageli oste krediitkaardiga. Lihtsalt ärge võtke seda kaasa ja te ei saa seda disainerikäekotti osta.

4. Soovitage tasuta alternatiive

See ei tähenda, et olete oma seltskonnarühmas igav, vaid püüdke lihtsalt olla oma kohtumisideede osas uuenduslik. Miks mitte selle asemel et minna kinno, vaadata filmi Netflixist? Kui te peate välja minema, võite vähendada restoranis roogade arvu või tellida päevapakkumine.

5. Ole oma sõprade suhtes aus

Sõprade hea külg on see, et nad kipuvad tahtma sinu jaoks parimat, näiteks rahalist kindlustunnet. Siiski ei räägi märkimisväärne osa inimesi oma rahaasjadest avalikult. Alates 40% inimestest, kes sattusid võlgadesse nende sotsiaalse elu pärast,73% hoidis seda oma sõprade eest saladuses.

Ärge olge salatsevad; öelge neile, kui te ei saa endale lubada nende elustiili. Tõelised sõbrad mõistavad ja ei pane pahaks odavamaid alternatiive koosviibimisele.

Sotsiaalmeedia ja võlg

Sotsiaalmeedia ei ole ainuüksi vastutav selle eest, et me võlgadesse sattusime.

Surve hoida sammu naabrite ja sõpradega, mida sageli peetakse “paremaks eluviisiks”, ei ole muutunud alates 1960ndatest aastatest ja sellest ajast alates tulnud põlvkondadest.

Sotsiaalmeedia on lihtsalt võimendanud erinevaid eluviise, mida kodumajapidamised ja noored näevad, ning kahjuks on see surve kohanemisele nende põlvkonna puhul kõige suurem.

Aastatuhandetevanused ja Y-generatsioon on ka kõige aktiivsemad sotsiaalmeedia kasutajad ja näevad seda oma uudistevoogudes; paratamatult on just nemad muutunud kõige vastuvõtlikumaks võlgadele, olgu need siis põhjustatud sotsiaalmeediast või mitte.

Pidage meeles – ärge järgige oma sõpru ja ärge vajuge võlgadesse, et nendega sammu pidada. See hävitab ainult teie igakuised rahalised vahendid. Olge targemad ja mõistlikumad, sest teie sõbrad tõenäoliselt ei ole seda.

5 1 hääletada
Article Rating
Teavitage
guest

0 Comments
Inline tagasiside
Vaata kõiki kommentaare
0
Tahaksin teie mõtteid, palun kommenteerige.x