MoneyHub

Toidukorvi võrdlus

Shopping basket of food

Toidukorvi võrdlus

Võrdlus online-ostukorvid näitas üllatavat tulemust: toiduainete hinnad on suuremates jaekettides langenud aastatagusele tasemele.

Näiteks Rimi ostukorv maksab praegu vähem kui viimase 11 kuu jooksul; eelmisel aastal oli see üle 70 euro, nüüd alla 63 euro. Barbora ostukorv on samuti 6 eurot odavam kui eelmise aasta septembris. Andmeid kogutakse iga kuu 10. kuupäeval. Prisma ei ole ikka veel naasnud oma eelmise aasta hindade juurde ja pakub praegu 5 eurot kallimat käru. Selveri hinnad on 2 eurot kõrgemad kui 11 kuud tagasi.

Rimi katsetab oma hinnakujundusega. Kogu aasta jooksul on Prisma pakkunud kõige stabiilsemaid ja taskukohasemaid hindu. Barbora toiduhinnad tõusid kuni selle aasta aprillini ja langesid siis. Rimi hinnad on kõikunud, kuna nad otsivad õiget hinnastrateegiat. Selveri hinnad on pidevalt kõige kõrgemad.

Sõltumata jaeketi üldisest hinnatasemest on kõik naasnud eelmise sügise hinnatasemele. Leivatoodete hinnad on olnud kõige stabiilsemad kõigis kaubanduskettides.

Puu- ja köögiviljad olid kõige kallimad tänavu aprillis, kuid sellest ajast alates on hinnad langenud. Praegu pakub Rimi piimatoodete puhul konkurentsivõimelisi hindu. Kohvikoor on odavam ning piima, keefiri ja või puhul on see võrdne Prisma ja Barbora omaga. Nende juustu hinnad ei ole siiski konkurentsivõimelised.

Selle kuu odavaim veebipõhine ostukorv oli Prisma, mis maksis 65 eurot, ja kõige kallim oli Selver, mis maksis 78 eurot. Hinnavahe kõige odavamate ja kõige kallimate kettide vahel oli üle 13 euro. Price gaps across all categories were similar, ranging from €3 to €4.

Inimesed ei võrdle ostukorve.

Vaatamata eespool nimetatud hinnalangusele on tooted enamiku ostjate jaoks endiselt kallimad. Toiduainete hinnad kauplustes on tõusnud oluliselt kiiremini kui sisendtoodete ja nende töötlemise hinnad, teatatakse.

Näiteks on põllumajandustoodangu ja selle töötlemise hind toiduainesektoris tõusnud kolme aasta jooksul umbes 35 protsenti. Samas on hinnad jaemüügipoodides tõusnud sama aja jooksul peaaegu 50 protsenti.

Hinnad on kõrgemad ebapiisava konkurentsi tõttu Eestis. Tootjahinnad on langenud, kuid jaehinnad kauplustes ei ole langenud.

Samuti kipuvad Eesti tarbijad olema lojaalsed müüja kaubamärgile. Nad lähevad Selveri, Rimi või mõnda oma lemmikpoodi, isegi kui 200 meetri kaugusel asuvas järgmises poes on hinnad madalamad.

Teistes riikides, näiteks Saksamaal või Ühendkuningriigis, hindab sageli sõltumatu tarbijaorganisatsioon, kas tooted on kvaliteetsed või ebakvaliteetsed. Eestis ei ole midagi sellist, ja ei paista, et see lähiajal saabub.

Poe hinnakujundus sõltub üldiselt kategooriajuhtimise strateegiast, mis tähendab, et müüja paneb igale tootele erineva hinnalisandi. On võimalik, et nad panevad suurema hinnalisandi nendele toodetele, mille puhul nad teavad, et nad saavad küsida kõrgemat hinda, samas kui nad võivad panna oluliselt madalama hinnalisandi mõne teise kategooria puhul, kui näiteks on väga tihe konkurents teise jaemüüjaga selles tootekategoorias.

Hinnatõusu mõte on katta kaubanduskulud, müües seda toodet ja teenides kasumit. Toidukaubanduses on üldkulud suhteliselt suured. Need on peamiselt seotud kaupluse ruumide, seadmete, kommunaalkulude, omanikule makstava rendi ja palgakuludega.

Toidukaubanduses on kasumimarginaalid minimaalsed, kuna tegemist on mahuka äriga. Need jäävad tavaliselt kahe ja nelja protsendi vahele. Näiteks toiduainetööstuse kasumlikkus on oluliselt suurem. Seevastu moekaupade kasumimarginaal on suurem, sest tegemist ei ole nii suure mahuga äriga.

Ostukorvi suurendamine

Olenemata sellest, kas te võrdlete ostukorvi hindu või jääte oma lemmiksupermarketile truuks, on üks võimalus kulude katmiseks kasutada cashback krediitkaart MoneyHubilt.

0 0 hääled
Article Rating
Teavitage
guest

0 Comments
Vanim
Uusim Enim hääletatud
Inline tagasiside
Vaata kõiki kommentaare
0
Tahaksin teie mõtteid, palun kommenteerige.x